توقف ناگهانی یا همان Force Close اپلیکیشن یکی از مشکلاتی است که کاربران سیستم عامل اندروید با آن مواجه هستند. در این مقاله از موبایلستان به ذکر روش‌هایی برای رفع این مشکل می‌پردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

یکی از موارد آزاد دهنده در سیستم عامل اندروید، توقف ناگهانی اجرای یک اپلیکیشن خاص است. در واقع شما زمانی که از یک اپلیکیشن استفاده می‌کنید، ممکن است بنابر دلایلی اپلیکیشن به مشکل برخورد کرده و در نتیجه شما را بیرون بیاندازد. در این صورت پیغام خطایی تحت عنوان Unfortunately, …. Has stopped نمایش داده می‌شود که به معنای متاسفانه فلان اپلیکیشن متوقف شد است. این خطا ممکن است در زمان استفاده از اپلیکیشن یا فعال بودن آن در پس زمینه نیز صورت گیرد. بدون شک چنین موضوعی بسیار آزار دهنده است. البته راه‌هایی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توان این مشکل را تاحدودی برطرف کرد. در این مقاله به روش‌های رفع این مشکل می‌پردازیم.  

خالی کردن حافظه اپلیکیشن

خالی کردن حافظه اپلیکیشن

خالی کردن حافظه اپلیکیشن

هر اپلیکیشنی نظیر مخاطبین، گالری یا حتی اپلیکیشن‌های سوم شخص ممکن است که با مشکل توقف ناگهانی مواجه شوند. یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلی شود، زیاد شدن اطلاعات موجود در حافظه برنامه است. برای حذف این اطلاعات باید به صورت زیر اقدام کنید:

  • وارد بخش تنظیمات گوشی شوید
  • به قسمت اپلیکیشن‌ها (Application) بروید
  • در این بخش اپلیکیشنی که با مشکل مواجه می‌شود را پیدا کنید
  • وارد اپلیکیشن مورد نظر شده و گزینه‌های Clear Cache و در صورت لزوم Clear Data را لمس کنید

Clear Cache اولین دکمه‌ای است که باید آن را لمس کرده و نسبت به حذف اطلاعات جمع آوری شده در اپلیکیشن اقدام کنید. در واقع این اطلاعات مواردی هستند که اپلیکیشن در خود ذخیره می‌کند تا در استفاده‌های بعدی، سرعت لود برنامه بیشتر شود. پاک کردن این اطلاعات ممکن است که لود برنامه در مراتب بعدی را تاحدودی کاهش دهد.

Clear Data نیز تمام اطلاعات اپلیکیشن را حذف می‌کند که شامل فایل‌ها، تنظمیات، حساب‌های کاربری مربوط به برنامه و تمام موارد مشابه می‌شود. پس تنها در صورتی که با حذف کردن فایل‌های کش مشکل رفع نشد، بهتر است که به سراغ گزینه Clear Data بروید. اگر اطلاعات اپلیکیشن را پاک کرده باشید، در اولین ورود به اپلیکیشن نیاز است که مجددا وارد حساب کاربری خود شوید و اپلیکیشن دقیقا مثل روزی می‌شود که برای اولین بار آن را نصب کرده بودید.

ادامه مطلب: مشکل توقف ناگهانی اپلیکیشن در سیستم عامل اندروید

موبایلستان


مطالب مربوط به سایت ها اپلیکیشن ,مشکل ,اطلاعات ,clear ,توقف ,صورت ,توقف ناگهانی ,سیستم عامل ,حافظه اپلیکیشن ,clear data ,کردن حافظه ,کردن حافظه اپلیکیشن ,توقف ناگهانی اپلیکیش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

صدای اسلام پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان وب تفریحی یادگاری رقیبم دانلود آهنگ جدید امین حبیبی خرید