خبرگزاری کتاب ایران نوشت: هفت سین بین سلسله آیین‌های نوروزی، رازآلودترین و فلسفی‌ترین سنتی است که در پس هر سین آن داستان‌ها و رازهای بسیاری نهفته است. با این حال ایرانیان کمتر به فلسفه وجودی این سفره نوروزی توجه می‌کنند و هرساله به رسم عرف و عادت آن را در خانه‌های خود می‌گسترانند. به همین دلیل برآن شدیم تا با مرور آثار مورخان و سفرنامه‌نویسان پرده از راز هفت سین برداریم.
هفت‌سین بخش جداناشدنی نوروز است و برای ما نوروز بدون آن رنگ و بویی ندارد. تب و تاب تدارک وسایل سفره هفت سین، سبزه سبز کردن، انداختن ماهی قرمز به تنگ و در صف سمنو انتظار کشیدن جزو خاطرات شیرین ما ایرانی‌هاست که سالی یک‌بار فرصت تجدید آن را پیدا می‌کنیم. با این حال کمتر پیش آمده که برای یافتن دلیل آن سری به کتابخانه بزنیم و در میان انبوه آثار مکتوب و تاریخی ردی از فلسفه وجودی این سفره پر رمز و راز پیدا کنیم اما ایبنا این کار را برای شما کرده است و با مراجعه به منابع معتبر از راز و رمزهای خوان نوروز مطالب مفیدی را گردآوری کرده است.


علمی خبری سفره ,نوروز ,فلسفه وجودی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ مکران ♥ 007 ♥ ایران کلش مستر - استراتژی و مپ وار و فارمینگ تان هال 8 تا 12 و... https://www.hannahclothing.ir/ الان بخر تحویل بگیر ایلیا چت|چت روم ایلیا|ایلیا چت دوست همیشگی میکس عاشقانه علی حسن زاده تو بهترین خرید رو از ما داشته باش